Cape town - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van joke schuurman - WaarBenJij.nu Cape town - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van joke schuurman - WaarBenJij.nu

Cape town

Blijf op de hoogte en volg joke

16 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanaf augrabies national park zijn we vertrokken door een erg uitgestrekt "woestijngebied" richting Sutherland. 600 km. Waarvan 160 km. Zandpad. In Sutherland sterren gekeken en geslapen op een geweldige plek. Zaterdagmorgen vertrokken richting cape town en we verblijven 4 nachten in Simonstown. Helaas heeft Gerrit last van "slapmaag" met andere woorden diarree. Vandaag zonder Gerrit op stap richting cape point en naar houtbaai. Nu "optutten" en op zoek naar een Afrikaans eethuis. We zitten vlak bij de haven dus er zal vandaag wel vis op het menu staan. Gerrit voelt zich beter en gaat voor een bordje rijst! Morgen staat de Tafelberg op het programma. En het weer is geweldig.

• 16 Maart 2014 - 23:27

Arendina:

Hallo pa en ma ten Dam en de anderen,

Wat klinken deze woorden goed.
    Alleen de slappe maag is dan even wat minder! Je lichaam is ws ook in cultuurshock.
    Ik ben zo benieuwd naar alle indrukken die jullie daar mee maken.

Wij hebben het ook goed in Ned. Zaterdag zijn we lekker in de tuin aan de gang geweest.
    Alle grond is weer los en het gras is voor het eerst gemaaid.
    En leuke attributen gehaald om het plaatje `tuin`nog completer te kunnen maken.
    Creatieve gedachten kunnen laten gaan is natuurlijk wel iets waar we van kunnen genieten.

Lieve mensen, geniet nog even verder.
    Daar hebben jullie nog alle tijd voor.

Knuffel vanuit Rhenen

• 18 Maart 2014 - 16:50

Truus Busser:

Hallo Joke, Gerrit, Petra en wie bren,
    Leuk jullie verhaal te volgen. Geniet ervan. Goed voorbeeld doet hopelijk nog eens volgen. Maar nu even niet. Gerrit heeft dan een slappe maag, ik zit thuis met rugproblemen. Heel veel plezier nog en groeten aan iedereen. Truus

• 19 Maart 2014 - 08:17

Thea En Hans Bosman:

Hallo Joke, Gerrit, Petra en Wiebren,
    Even een berichtje uit het Wijhese. Hoe gaat het, zo te lezen genieten jullie met volle teugen. Het lijkt ons ook prachtig om daar te vertoeven. We zijn benieuwd naar de foto's. Is het regenachtige weer omgeslagen in een zonnige? Hoe gaat het nu met Gerrit, is hij al weer hersteld van zijn slappe maag? Hier alles ok, zijn zaterdagavond teruggekomen uit Oostenrijk. Het was meer een zomervakantie, gezien de temperaturen daar maar er was boven nog wel genoeg sneeuw om te skiën al werd het om 13.00 uur wel papsneeuw. We hebben de groeten overgebracht aan Lizzie en Renee en jullie krijgen ze weer terug. Het was leuk om hen weer een keer te zien en te spreken. Kirchberg is ons zeer goed bevallen. Het hotel was top en het eten prima, zeker voor herhaling vatbaar en hopelijk dan wel met sneeuw in het dal. In Wijhe is, voor zover wij weten, alles rustig op een schandalige inbraak na maar dat zullen jullie inmiddels al wel gehoord hebben. Nog heel veel plezier samen en geniet met volle teugen.
    Thea en Hans Bosman.

• 20 Maart 2014 - 09:11

Dick:

Hoi Afrikaantjes,
    Jullie maken ons wel erg nieuwsgierig! De vele verhalen zullen nog komen en ik neem aan dat jullie het enorm naar de zin hebben. Gisteren de verkiezingsdag gehad. Een lange dag op het stembureau maar leuk om te doen. Vandaag is het fantastisch mooi lenteweer, met een zomers temperatuurtje van 19 graden. Voor jullie zal dat nu wel koeltjes aanvoelen.
    Nog baie vil plesier en we hopen snel weer wat te lezen.
    Liever groeten,
    Dick